Algı yönetimi ile tüketici davranışlarını değiştirmek mümkün mü? Bir sosyal deney "Nudge"

Algı yönetimi ile tüketici davranışlarını değiştirmek mümkün mü? Bir sosyal deney "Nudge"

İzmir Saint-Joseph Fransız Lisesi Çevrenin Genç Sözcüleri proje ekibi, "Young Reporters For The Environment Programı" kapsamında önce, "Çevre Bakanlığı Geri Dönüşüm Ambalaj Yönetmeliği"ne uygun ürünleri tespit etti ve bir markette bu tarz ürünlerin olduğu reyonlara kendi tasarladığı “Nudge” etiketleri yerleştirdi. Amacı algı yönetimi ile müşterilerin satın alma davranışlarını etkileyerek istenilen davranış değişikliğini yaratmak olan projenin uygulama aşaması sonunda gerçekleştirdikleri anketlere göre "nudge" metoduyla %40 oranında tüketici davranışlarında değişiklik sağlanabileceği ortaya çıktı. Çevre kulübünün bu çalışması "Unesco Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimi Hedefleri"nden 12.'si olan "Sorumlu Tüketim ve Üretim" hedefini kapsıyor.

 

 

Ek Bilgi

Öğeyi Oyla
(0 oy)
İzmir Özel Saint-Joseph Fransız Lisesi
Evka 3, Ankara Cd. 303/4,
35050 Bornova/İzmir
+90 232 463 46 27
+90 232 464 78 02
+90 232 570 46 70

Menü